Tot nu toe - Reisverslag uit Vordingborg, Denemarken van Laurine Dragt - WaarBenJij.nu Tot nu toe - Reisverslag uit Vordingborg, Denemarken van Laurine Dragt - WaarBenJij.nu

Tot nu toe

Door: Laurine Dragt

Blijf op de hoogte en volg Laurine

03 Februari 2014 | Denemarken, Vordingborg

Hello Everyone,

Vrijdagavond zat ik met spanning op de bank. Pfoe morgenvroeg ga ik al weg! Ik vond het wel erg spannend hoor. Maar rond een uur of half 9 ging de bel. En wie stonden daar: Jesse en Eline! Dat vond ik natuurlijk suuuper leuk en gezellig! Zo hoefde ik mijn laatste nacht in Veghel niet alleen door te brengen! Eerst hadden ze wel tegen mij gelogen maar ach, dat is nu ook allemaal vergeven!

Zaterdag rond een uur of 8 zijn Daan en ik richting Denemarken gereden. We hebben er ongeveer 8,5 uur op gereden, waarvan we drie kwartier op de ferry hebben gezeten.
Toen kwamen we in Kopenhagen, wat een gave stad! Daan had een hostel geregeld wat erg veel op een studentenhuis leek. Maar dan luxer, ze zorgden voor ontbijt ;)! Wel hing er een lucht waarvan ik elke keer als het mijn neus binnenkwam moest kokhalzen! Gelukkig waren we er maar 1 nachtje.

Zondag stonden we al vroeg op en gingen we door Kopenhagen heen lopen. Ons hotel bevond zich in een straat waarvan er eigenlijk 2 waren alleen de o en de e verschilden. Op de kaart was dat natuurlijk erg vreemd. We dachten dat w midden in het centrum zaten, maar dat vel erg tegen. Zover onze kaartvaardigheden.... We hebben veel gezien en we hebben veel gelopen. Helaas was het zondag dus alle bezienswaardigheden waren gesloten! Toch hebben we heel de dag rond gelopen om wat cultuur op te snuiven.
Toen was het moment daar... Laurine moest alleen in de auto stappen en richting Vordingborg rijden.. De zenuwen werden toen wel wat heftiger, vooral omdat ik alleen was. Na een uur rijden was ik gearriveerd. Ik smste mijn tutor en ze was erg blij om mij te zien, toen waren de zenuwen ook wel redelijk verdwenen. Ze liet me het huis zien en stelde mij aan verschillende mensen voor.
Het blijkt dat ik in een huis zit met ITE studenten (internationale studenten die hun studie hier volgen) en Deense studenten. Dus waar woonden de Erasmus studenten? Want deze mensen zitten er al 1,2 of 3 jaar. Het is dus zo dat zij een kamer moeten delen (BEN IK EVEN BLIJ) Dat is 1 kamer met 2 bedden en een keuken en een aparte badkamer. Totaaal geen privacy!
In het studentenhuis waar ik zit, heb ik mijn eigen kamer, gemeenschappelijke woonkamer, keuken, douche en wc.
Gisteren had ik nog geen klik met mijn huisgenoten maar dat begint steeds meer te komen gelukkig, omdat zij hier natuurlijk al langer zitten.

Vandaag heb ik mijn eerste lesdag gehad. Eerst kwamen natuurlijk de praktische kanten zoals internet en pasfoto's. Daarna een rondleiding en een overheerlijke lunch, super gezond vergeleken bij de kantines in Nederland. Voor 25 kronen(ik weet nog steeds niet hoe ik het precies kan omrekenen!) kun je alles pakken wat je wilt aan salades en soepen. De les was ook al wel interessant, veel van de onderwerpen heb ik op de Pabo ook al gehad maar ach, het is ook goed voor mijn Engels! Ik merk wel dat ik het lastig vind in de klas Engels te praten met al die onderwijstermen. En ik heb natuurlijk al huiswerk! woehoeew
Toen kreeg ik natuurlijk onwijs goed nieuws van het thuisfront te horen! En nu kan ik helemaal genieten hier!!!

Als laatste vandaag hebben we een rondleiding door Vordingburg gemaakt. Wat een klein stadje. Interessant om alles te zien maar ik zou nu niet meer weten hoe ik daar kom. De boodschappen zijn wel onwijs duur. Dus als er iemand langs komt mag hij/zij vanalles meenemen!

Oh en een heel leuk feitje is dat je met je studentenkaart dag en nacht de universiteit binnen komt! Dus wij gaan straks in de collegezaal lekker een filmpje kijken! Hahah en schijnbaar in de keuken organiseren ze ook internationale etentjes. Dat iedereen iets kan maken uit zijn/haar land! Super leuk natuurlijk!

ik denk dat ik wel genoeg heb gezegd. Al met al, het gaat hier helemaal goed komen de aankomende maanden!!!

Liefs

  • 03 Februari 2014 - 23:38

    Eline:

    Ha Lieve schat,

    Goed om te lezen dit! Een goed begin is het halve werk, zoals ze het zeggen....Ik heb er vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen...Succes met je Engels, straks als je terug bent...wil en kun je misschien niet anders dan Engels praten;)
    Haha, have fun mup!!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurine

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 3843

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Denemarken

Landen bezocht: