Trips - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Laurine Dragt - WaarBenJij.nu Trips - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Laurine Dragt - WaarBenJij.nu

Trips

Door: Laurine Dragt

Blijf op de hoogte en volg Laurine

12 April 2014 | Noorwegen, Oslo

Jeetje het is nu alweer een tijdje geleden he!
Er is nu al zoveel gebeurd in de tussentijd dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen!

Ten eerste Mama en papa waren langs gekomen! Dat was natuurlijk suuuper! Ik was wel een beetje zenuwachtig om ze weer te zien en ook enthousiast om ze te laten zien waar ik nu al 1.5 maand zit.. Ze hadden vanalles meegenomen en kwamen rond 5 uur aan in Vordingborg! Na een korte rondleiding in huis en in de universiteit gingen we lekker uiteten! Pfoee wat was ik blij ze weer te zien maar de omschakeling naar Nederlands praten was wel een beetje lastig.
De dag erna zijn we naar Kopenhagen gegaan. Wat is een "vakantie" met de familie Dragt zonder regen! Vrijdag heeft het heeel de dag geregend.. blehhgg. toch hebben we lekker geluncht en hebben we een boottocht gemaakt. Er was niet zoveel te zien aangezien de ramen beslagen waren van de kou.
Weer luxe uiteten en daarna lekker bij mams in bed geslapen. Wat een gesnurk zeg ;) hihi..
Zaterdag hadden we heerlijk een ontbijt in het hotel en het fantastische was natuurlijk het weer! Zonnig en geen wolkje aan de lucht. Na het ontbijt zijn we naar de Kleine Zeemeermin gelopen. Erg mooie wandeling in de zon! Klein beeld maarja je moet er zijn geweest als je in Kopenhagen bent! En ik had haar ook nog niet gezien.
Toen gingen we naar Amalienborg, om de wisseling van de wacht te bekijken. Wat een spektakel is dat zeg! Een fanfare (ze speelden van bladmuziek dus dat was wel een domper), honderd mensen denk ik wel en een politieman die maar stond te fluiten.. Na een half uur 3 kwartier gingen we toch maar weer verder richting Tivoli, winkelstraat en de oudste straat van Kopenhagen. Vervolgens lekker geluncht en nog wat rondgelopen.
Op zondag zijn we naar Mon Klint geweest en heb ik mama en papa kennis laten maken met de 450 traptreden.. Beetje mezelf tegengewerkt maar ach, het was het waard! Erg mooi weer!
Terug naar Vordingborg, terug naar het leven in het buitenland zonder mams en paps.. Want zondagavond moest ik weer doei zeggen! Toch wel erg jammer weer.. Maar ach het is nog maar 2 maandjes (nu nog 1) dus dat moet wel goedkomen denk ik!

Na een paar dagen school begon mijn avontuur met manu naar Arhus.
Een korte beschrijving: Ik ben er verliefd op geworden!
Super leuke stad, niet onwijs groot (lekker gewinkeld) en erg vriendelijke knappe mensen! Ik zou er zo terug willen..

Jullie denken nu vast, die Laurine heeft nooit school.. Klopt, grotendeels. ook de week daarna hadden we maar 1 dag school en vervolgens 3 weken "vrij". En dat weekend kwam Jesse! Woeeew wat was ik ook weer blij om haar te zien! Het is toch wel raar als je iemand 4 dagen in de week ziet en dan ineens niet meer! Duss ik was natuurlijk erg blij! Met haar minion muts op ging ik haar ophalen van Kopenhagen Airport.
Ook haar heb ik rondgeleid en kennis laten maken met mijn vrienden hier! Leuk leuk leuk! Dat was het weekend! Super!
Op maandag moest ik weer doei zeggen voor 2 maanden! maar ik zit al op de helft! En ja stiekem verlang ik toch weer terug naar mijn familie en vrienden!
Na wat bijgeslapen te hebben vertrokken we dinsdag op onze roadtrip!! Woeeew!! Onze eerste stop was in Göteborg! Via airbnb hebben we een appartement voor een paar dagen gehuurd. Is vaak nog goedkoper dan een hostel! En luxer ook! veel rondgelopen en gezien en geen enkele keer de bus gepakt! Manu reed voor de eerste keer in mijn autootje, het was lang geleden dat ze in een schakelauto had gereden! Maar het ging erg goed.
3 nachten in Göteborg en daarna onze rit vervolgt naar Oslo! We hadden een paar stops in Fiskebäckskil en in Smögen. Erg mooie kleine vissersdorpjes. Smögen was een zomerplaatsje en uitgestorven! Maar super mooi en het leek net een ansichtkaart!

Na deze korte beschrijving van de afgelopen weken zit ik nu dus in Oslo. En ga ik vandaag de stad maar eens bezichtigen. Ook willen we morgen het een en ander zien van de fjorden hier en moeten we dus nog veel doen! Maandag gaan we waarschijnlijk richting Lund (zweden) en een uitstapje naar Malmö maar misschien gaan we nog naar Stockholm.. Al is dat wel een onwijs lange reis!

Nog 1,5e maand en dan ben ik weer thuis! Daan en Nadieh komen nog, Milou en Eline komt op het einde! Dan rijden we samen naar huis en ben ik dan rond 1 juni weer lekker thuis! Wat heerlijk is denk ik zo!

  • 16 April 2014 - 18:47

    W.Noordman:

    Hoi Laurine, fijn dat je het goed naar je zin hebt en leuk dat je zoveel kunt bekijken en lekker rondtoeren.En ja school?☺️Dat doen we er nog even bij! Nou geniet nog de volgende weken en dan zien we je weer in veghel! Gr en liefs van tante wil XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurine

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 3829

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Denemarken

Landen bezocht: