Fastelavn - Reisverslag uit Vordingborg, Denemarken van Laurine Dragt - WaarBenJij.nu Fastelavn - Reisverslag uit Vordingborg, Denemarken van Laurine Dragt - WaarBenJij.nu

Fastelavn

Door: Laurine Dragt

Blijf op de hoogte en volg Laurine

11 Maart 2014 | Denemarken, Vordingborg

Hej!

Na wat gemopper van de familie ga ik maar weer een verhaaltje voor jullie schrijven! En vandaag is een mooie dag om te schrijven. De vogeltjes zingen de lucht is helder blauw en Laurine ligt snotterend in bed. Zoals jullie allemaal weten kan ik niet zo goed tegen kou en ben ik dan ook altijd verkouden. Vandaag is dan ook weer het toppunt.

Voor school hebben we tot nu toe wel leuke dingen gedaan! eind Februari gingen we naar een Deense school om kind met speciaal onderwijs te observeren. Ons groepje ging naar 8th grade (2de van middelbare school) voor die klas ben ik niet eens aan het studeren. Maar ja je leert altijd wel iets! Wat er dus ook nog eens bij kwam, dat ze wiskunde hadden en dat de klas opgedeeld werd in niveaus. En ja hoor wij hadden het middelste niveau dus geen een kind met speciaal onderwijs. Vervolgens moesten we een presentatie maken en was onze presentatie maar saai omdat we geen kind met speciaal onderwijs hadden. Hopelijk volgende keer beter!
Gisteren (10/3) moesten we een Engelse les geven aan 6th grade (groep 8). We hadden geen beginsituatie en wisten niet eens wat het niveau was. Iedereen uit onze groep ging de klas vergelijken met ons eigen onderwijs... Toen ik in groep 8 zat kon ik misschien een paar woordjes Engels en wat lezen.. Maar waaauuuw deze kinderen konden al zoo goed Engels! Ik wist niet wat ik hoorde en onze les was natuurlijk veel te makkelijk voor deze kinderen. Gelukkig deden ze wel enthousiast mee en vonden ze het leuk!

De titel van dit verslag is Fastelavn (CARNAVAL) helaas heb ik dat moeten missen... Stiekem vond ik dat wel vervelend want ik zag natuurlijk vanalles op Facebook voorbijkomen. En iedereen vond het leuk om foto's naar mij te sturen!! (was ook wel leuk hoor!!) Maar toch.. ik was er niet bij en dat was wel jammer. Totdat ik hoorde dat er op 7 maart een carnavalsfeest op school was... SUPER VET dacht ik. Dus Manuela, Lidia(Spanje), Esther(spanje) en ik gingen ons verkleden(zie de foto's), bestelden pizza en gingen gezellig bier drinken. We dachten dat het een groot feest werd.. eenmaal daar aangekomen (veels te laat natuurlijk, op z'n Spaans) waren we te laat voor de kleding competitie en was het een saaie bedoeling. De muziek stond zacht en iedereen zat en was aan het praten... Uiteindelijk zijn wij maar gaan dansen want ja.. zitten daar word je ook niet vrolijk van! Uiteindelijk kwam iedereen wel los en was het wel erg gezellig!

De dag erna was mama's verjaardag... en speciaal voor haar (en nog een andere jongen) gingen we een verjaardagsduik in de zee doen.. Het weer was prachtig en lekker warm. We gingen daar heen met de auto zodat als iedereen nat was weer lekker warm naar huis konden rijden.. Of ik ook de zee in ben gegaan? Nee, ik was al een beetje verkouden en wilde het niet riskeren om ziek te worden. Achteraf gezien had het geen drol uitgemaakt want ik ben nu de enige die ziek is van iedereen!!!! Maar ach het was een heerlijke dag! 's avonds hebben we Bulgur gegeten (iets spaans)! En weer films gekeken omdat we te lam waren om uit te gaan en we de volgende dag een trip wilden maken!

We besloten om naar Mons klint te gaan.. We hadden suuuper lekker weer en reden ongeveer een uur daar naartoe. We waren met twee auto's en parkeerden in het bos (we konden ook gewoon verder rijden maar omdat de twee spaanse meiden daar vast kwamen te zitten, de vorige keer, wilden ze niet verder!) Na een wandeling door het bos kwamen we uit bij een plein waar een restaurant was en een groot parkeerterrein. Omdat het zondag was, was het restaurant dicht, dus ook geen toiletten, moesten we maar weer eens wild gaan plassen! Geen probleem, want we moesten daarna 15 minuten naar beneden lopen en daar was water, rotsen en zand dus geen mogelijkheid meer om te plassen.
We kwamen aan bij de trappen en schrokken een beetje... Dat waren er veel! En als we naar beneden gaan.. tsja dan moeten we ook weer omhoog! Maar het was het allemaal waard! Wat een prachtig uitzicht! We hebben gelopen en gelopen en gezeten en gelopen! Totdat we moe waren van de wind en van het lopen toen besloten we om weer terug naar boven te gaan.. Jeeeeej trappen lopen! Funda(Turkije) had geteld en het waren ongeveer 400/450 treden! Super natuurlijk! Voor die dag/ 2 dagen hadden we onze beweging wel gehad. We waren gesloopt!
Vervolgens hadden we zo'n honger dat we terug reden naar Stege en daar een lunchroom hadden gevonden. Toen we terug waren in Vordingborg heb ik lekker in bed gelegen om uit te rusten en daarna risotto gemaakt voor Manuela, Esther en Lidia. Daarna moesten we nog onze les voor de volgende dag voorbereiden en ben ik in mijn onezi en met thee naar de Universiteit gegaan! Doodnormaal hier!!!

Oja, we hebben ons eerste Internationale diner gehad! Voorgerecht was vanuit Oostenrijk: Fritattensuppe. Hoofdgerecht was Turks: Imam Bayildi. En als Toetje uit Zwitserland: Öpfelweihe.
Het was erg gezellig!

Ook hebben we al een verjaardag gehad. Een traditie hier in Vordingborg, of misschien alleen in the White House(waar ik woon).
Als je jarig bent moet je op tafel gaan staan.. En gaat iedere nationaliteit een verjaardagsliedje voor je zingen. En voor elk liedje moet de jarige een shotje drinken. Afgelopen keer waren er ongeveer 10 nationaliteiten maar het record is 18 verschillende nationaliteiten!!!
De avond was erg gezellig kun je je vast wel voorstellen ;)

Aankomende woensdag hebben we weer een Internationaal diner met op het menu: Nederlands en Spaans. Ik ben benieuwd! Ik hoef niet te koken maar Valerie, het andere Nederlandse meisje!
Donderdag komt het zusje van Manuela deze kant op en hebben we ook al van alles gepland!
Over anderhalve week komen papa en mama al! Daar kijk ik natuurlijk al naar uit :) Een programmatje ben ik al aan het maken en het lijstje wat ze mee moeten nemen vanuit Veghel ook al!!!

Oh en ik heb nu al 3 Deense lessen gehad maar jezus wat is dat moeilijk.. Het lezen van Deens is op zich best gemakkelijk maar het uitspreken... van 2 of 3 woorden maken ze 1 woord en ga zo maar door. Wat je schrijft/leest spreek je totaal anders uit! En dat is het lastige aan Deens.. MAAR ik geef nog niet op!!!

Ja dit was het wel weer! Er volgt snel (of minder snel) weer een verslag als ik weer wat te vertellen heb!
Hej Hej!

  • 13 Maart 2014 - 20:31

    Billie:

    Leuk verslag Laurine. Toch vaker doen. Gezellig dat je vader en moeder bij je op bezoek komen. Mag poefje ook mee? Ik zal ze nog wat adresjes uit Kopenhagen meegeven. Heel veel plezier daar en niet teveel snotjes hè !

  • 13 Maart 2014 - 20:34

    Billie:

    Snotjes?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurine

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 3825

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Denemarken

Landen bezocht: